Which O N E ?


Assalamualaikum,

Hai saya Najihah, seorang gadis comel yang telah lama melupakan mewujudan blog yang cantik ini, sekian.

Kita tolak tepi dulu wechat dan wassap dari si penyibok-penyibok yang mengganggu mood blogging aku. Depa tataw mood blogging susah nak wujud dalam diri aku ni, time-time ni laa nak wechat pon kan. *Sedikit bebelan di situ*

Okay actually aku sekarang memang keja kat Maxwell (Audit firm) dekat perda tu. Best keja dia. AKu dress pon mcm corporate. dengan 'Kot' diaa... Sampai Noreffendi ragu-ragu sama ada aku keja Peguam ataupon Audit Firm. hehehee belagak kan?  Disebabkan gaji dia rendah sikittt ja dengan Prai, so aku pilih Prai. Agak-agak rugi tak?

Mula-mula aku pikir memang rugi aku nak behenti keja "Department Assistant" MAxwell ni sebab best kot keja situ, even saket hati dgn Client yg susah dgn nak hantaq account, pastu Audit Firm lain yg tak bagi kerjasama, lagi-lagi audit firm kat Sitiawan,Perak tu, benggang plak aku pikir balik. Tapi tu je la yang aku tak suka, lain-lain keja aku suka jaa.

Kat Prai aku dapat "Account Assistant" SoonSoonGroup. Actually this is a factory. kalau di bandingkan tempat keja tu memang la. satu office audit firm, satu lagi keja kilang. lekehnya! tapi aku dapat bahagian account kot dah tu gaji pon okay lagi dari Maxwell ni. So I choose this job!

Isnin ni aku start keja Kilang. Aku harap dapat support dari Family tapi macam ehmm mak aku tak suka sebab Prai tu busy dgn lori. RIsau la aku pon naik motor skuter burok tu ja kan.. Ntah..Aku pon dah terima keja ni.. So doa-doakan aku :)


Lagi berapa hari 8May, wahai blogger-blogger sekalian rupa, mohon wish besday aku, jangan lupa. Aku dah ingatkan ni. HAHAHAHAA! bye.

No comments: