1st Day masuk kerja baru.



Assalamualaikum,

Nampaknya memang bersawang sungguh laaa blog dia ni. Aku dah laa tak pernah main blog2 ni. Nak post ni pun jenuh mencari tadi. haha.

 Ok balik pada ape yang nak cerita tadi. Well, sebenaqnyaa Jiah dah dapat kerja baru dah. haa, tekeluaq penang sikit. Ada cerita sikit psal dia ni nak start kerja hari pertama dia. klau aku cerita ni tak tau laa kelakar ke tak, tapi yang pastinya cerita ni kelakar jugak laa.

 Malam sebelum hari dia ni mula kerja, dia pi tesco beli white coffe katanya nak minum cicah roti. Sedap. Aku dah warning dah nanti mesti tak boleh tidur, esok nak kerja kena laa bangun awal. Dah tu sembang punya sembang, aku pun dah tidoq dah.

Aku bangun pagi nak pi kerja pkul 6. Dah free sikit aku pun text laaa Jiah ni tanya dia dah ready ke nak pi kerja. Tiba-tiba pulak laaa dia cakap dia takut. Actually, dia tengah nervous nak pi kerja hari ni. Hahaha. Dia punya takut dia kata sampai nak menangis. Aku risau terus call dia. Dia cakap pun sepatah sepatah. Rupanya dari malam tadi dia tak tidoq, dia x boleh tidoq sbb effect caffein dan lagi 1 nervous. Hahaha. aku bebel bebel sikit dia ckp
 " Jangan bebel panjang2 saya tgh takut ni". 

Lepas tu, aku bg laaa dia semangat sikit. Dia pun mulakan hari barunya dengan bagus. Yeah. And then, tak habis lagi.

 Dalam pukul 2 laa kot tak silap aku. Dia text aku, "awkkk". aku reply, "iyeee, knp?". Dia reply lg, "sy mengantok sgt ni". Aku baca ja terus " BHAHAHAHAHA!!".

Aku dah agak dah, dia mesti mengantuk punya. Aku mmg faham sgt apa yg dia rasa time ni. Sbb aku dah banyak kali dah macam ni. hahahaha. Aku pun bg laaa tips nak tidur dalam tandas, tapi jangan risau sebab dia tak ikut pun. hahaha.

 Kesian dia 1st day kerja dah kena rasa macam ni. Tapi tak pa, macam ni baru rock. haha. Lepas battery dia hampir nak habis aku pun stop la texting dia, aku tau dia balik nanti mesti tidoq sampai pagi punya. Tapi dia terjaga jugak malam tadi kawan kawan dia kejut ajak pi makan. hahaha. Kesian betul dia hari ni.

 Jiahhh Jiahhh, ang ni memang. hahaha. Err, aku rasa mcm aku sorg je laa yang gelak kalau baca ni. tak pa, simpan semua gelak ketawa anda untuk hari tua nanti. Aku pun dah mengantuk ni. Cukup laa sampai sini je aku update blog dia ni. Nampaknya tak cukup bakat lagi aku nak bercerita ni. aaa btw, ade sapa sapa nak sawp Iphone 5 dengan Galaxy Young bagitau laaa kat jiah ni. Hanya yang cukup gila ja yang berani. hahaha. ok, goodnight.

-Ashraf-

No comments: