Kampong vs Bandar


Assalamualaikum,

Kampong dgn Bandar, korang suka stay mana haa? kebanyakkan suka bandar sebab macam-macam kemudahan ada, yee takk? pompuan mcm aku ni lagi lah, shopping mall, tempat lepak-lepak, mcD lah apa lah. Kalo kampong? sawah padi :D

Okay-Okay aku suka stay kampong sebab tenang jaa..even memang cuaca dia panas sikit, tapi aku suka sebab takdak gangguan macam errr..gado dgn kawan-kawan, kua sampai lewat malam, makan pon mahal. Tapi........mulot orang kampong ja yang spoil siket. Aku rasa suma kampong lebih kurang sama ja kan. Makcik-makcik berkumpol ramai-ramai kat rumah maksenah ngkoo, nampak anak dara lalu dgn freehair pulakk dahh.aduh..ada la cerita nak bukak..tetiba lalu pulak anak dara bertudung tapi menarik ngn laki, aduhh cari pasal...haaa..tu yang spoil..orang kampong ni suka mengata sikit.

So sebab tu la...gadis-gadis kampong ni baik, kan? Buat perangai kang kena mengata. Kalo nak buat perangai kena buat senyap-senyap.heheheheheee

Kalau bandar, kau keluar sampai 3 4 pagi pon takesa, tak balik rumah pon tak kesah gamaknya. Yang kesah yelaa mesti mak bapak depa kan. Tapi orang-orang sekeliling takdak la amek taw sangat. Sebab tu orang bandar ni matang. Dengan perangai depa tuu, depa nampak mana baik mana buruk kat luar tuu. Kalau sosial tu sosial sunggoh la tabole kata apa, kalo baik tu sah baik sunggoh. Kalo nak cita bab sosial ni, orang kampong pon sosial. Tapi sosial depa jenih jakun sikit. hehehehe.. Ntah laa..

Kekadang aku tengok bebudak kampong aku ni makeup, masyaaaAllah... pipi merah ang, lipstik tuu pink, eyeliner takdak tapi eyeshadow biruu kauuu, rambut ni karat habes. Yang muka pulak gelap..hmmm cer bayang kan..Aku yang tengok ni macam nak pecah perot dah tahan gelak. hehehee pelik kan?

Kalo orang bandar makeup tuu perghh..Artiss kauu...tak nampak setaraf dgn umo depa. So dudok mana pon sama jaa...asalkan pandai jaga diri, kan? kan? Haishhh~ agak-agak boleh ka idak aku keja KL ni..hmm

No comments: