M A S A L A H

Assalamualaikum,


Sekian lama-lamanya aku tak update belog *macam biasa ayat pendahuluan setiap entry aku*
 Okay teros kepada tajuk yee. Siapa kat dunia ni takdak masalah? ada? ada? ye ada, tapi bukan manusia. HEE~ Sekarang masalah aku, lapar takdak duit nak makan lagikan nak shopping. Nampak dak nampak dak aku tengah mintak belas kasihan, hohoo. MuahhMuahhh! pelokciom belog, nak rintih-rintih kesedihan nieh :( takmaw lawak-lawak takmaw gelak-gelak.

Actually stalker sekalian rupa, aku bergadoh ngn mak aku. Tuhhh tuhh otak sorang-sorang sah terbayang-bayang anak derhaka, kan? kan? sampai hati hampa :( Aku tak sengaja lah buat mak aku marah lagutu. Sememangnya benda tu suma salah aku ya salah aku. Aku tabole nak tolong mak aku masa susah, tak pegang amanah aku yang se'simple tuu. Astagfirullahalazim..Sesungguhnya murka Ibuku, murkalah Allah, Redha Ibuku, Redhalah Allah. Aku lemah sgt, terlalu lemah untuk aku tempuh hidop-hidop aku lepas dengaq kata-kata mak aku yang menikam-nikam hati jantung mata hidong perot yg lapar, haishh~ Entah la entah. Nak ngadu kat sapa pon tataw. Sekarang aku hanya mampu berdoa supaya Hati ibuku dilembutkan untuk maafkan dosa-dosa aku tuu. Ya Allah berilah pertunjuk mu, pinjamkan aku kekuatanMu :'(

Bergadoh dgn mak tu masalah besar dalam hidop aku. Second'nya bergadoh ngn Boifren -,- Yang ni aku tataw apa salah aku. Tetiba diam kan. So, aku anggap benda ni sebagai begadoh laa. Tataw la nak buat cemana, masok harini dah 4hari dia tak tex aku langsong. Mungkin dia bahagia tanpa aku kan? Hmm takpa biey takpa. take your time. Mungkin salah syg tuu besarkan? Cuma syg jadi gelisah sebab syg taktaw apa salah syg tuu. Please tegur jgn diam cemni. Bukankah menegur itu lebih baik dari menghukum, kan? Marah la biey marah..Diam lah biey diam..cuma satu, jangan tinggalkan syg, boleh ? syg hanya mampu ber'doa ja untuk kemaafan dari biey dan dikuatkan rasa syg antara kita untuk sama-sama berjalan kearah yang benar wahai bakal Imamku :') I love you.


Now ada satu lagi masalah, tapi tabole taip sini.. MALU >,< aluuuu anggatt.. okay itu saja untuk harini ye adik-adik. To be continue next entry.bye!

5 comments:

tiey said...

sabar sayang . in syaa Allah seorang ibu xkan berdendam dgn anaknya :') btw..awk poli pineng ? tapi xpernh napak pom awkk ^^'

sitiinajihah said...

hmmm...amin aminn..harap sgt mak boleh maafkan anak dia ni. ha'ah politeknik seberang perai, sama ka?

boni kacak said...

hurm.. saya pulak sedih baca entri awak ni.. sabar tau awak.. saya doakan semuanya akan baik2 buat awak..amin... jangan stress apa2 tau.. teruskan kehidupan macam biasa.. kalau rasa rindu kat bf, try text dia dulu.. kadang2 laki ni pun perlukan perhatian dari orang yang dia cinta.. kadang2 laki ni perlu dipujuk :)

zulhilmi tempoyak said...

bermaafan la ye...smua tu ad hikmah disebalik..

keep life simple and adventure because it is really short. :)

sitiinajihah said...

Boni : berjangkit-jangkit plak sedih ni. yela awak, timakaseh :)

Zulhilmi : yaaa..nak bermaaf nak, tunggu sat duluu..