SEKETIKA BERSAMA.


Assalamualaikum,

Okay Okay kiter nak update belog ni. Fokus ya fokus pada tajuk yang agak begitu rumit untuk difahami.Ewahh ayat aku. So 3 hari 2malam aku bersama girlfriends aku. Dipersilakan jeles. Kami sgt lah bahagia tidur bersama di atas toto pink di ruang tamu. Yeahh! Even hari first sampai memang tak mandi sebab kononnya takdak air, kami tetap berjalan sakan ke sana ke sini.
[KLIK PADA GAMBAR UTK LEBIH CLEAR]
PINKnya aku! HAHAA! Act, tu sweater  ja yang pink, baju aku pakai wana puteh. Masa ni aku bwu balik keja, tengah tunggu sepupu aku si Ijat tu ha. Boleh plak dia pegi berjalan. Padahal dah janji dah. So aku terpaksa lah tunggu mamat tuh. Farahain dah sampai jeti dah masa ni. Kesian dia kena naik Rapid ke rumah sewa. Okay then bila Ijat dah sampai, kami pegi letak minyak pastu merempit 22 orang pegi matang pauh dengan skuter masing-masing.Bila sampai ja, excited plak aku terpekik-pekik kat bawah uma tu pangge Farahain. Memang tak dengaq la sebab dia ada kat surau nuh. Tengah sembahyang Asar.hihii~ Agak memalukan la perbuatan aku masa tu. Tapi slamber ja buat muka tak bersalah. Biasalah..Aku kan.. Then bila Farah dah balik dari surau, kami naik lepak kat dalam uma sewa jap,pastu pegi Jusco. Aicewahh. Korang kalo pegi Jusco tempat mana 1st korang pegi? Panggung? KFC? Hihiii~ Kami pegi sini    
[KLIK PADA GAMBAR UTK LEBIH CLEAR]


Surau Jusco. Kat uma sewa tu takdak telekung. So solat kat sini je la. Ramai sgt dalam surau masa ni. Alhamdulillah kan :) Then kami round-round Jusco tu sampai lenguh kaki. Sempat jugak aku sambar PapaRoty. HOHOO~ Pegi amek thyfot SI Farah ni dekat Kenny Rogers. Pastu Teros kluar Jusco,merempit ke Char Kueh Teaw,sungai dua. HAHAHAA! Sakan kan? Biasa laaa..Orang belanja kan.. Makan puas-puas,kenyang buncit dah perot kami pegi lepak RnR, Lepak punya lepak sampai lah ada mamat ni dok ngorat. AKu tunduk ja layan phone Farah ngn aku. So nampaknya,Farah lah kena layan depa tu.HAHA! l Layan sat ja,pastu Farah kata nak balik esok Exam. HAHAHA! mehngongg~ Exam apa hari Sabtu Farahain oii.hahaaha! okay la then Kami bertolak ke Uptown,Perda. Ya ya ya..Memang kami patah balik -,-' Takpa takpa. Asalkan kami bahagia. Minyak habes boleh isi. hehehee~ Round-round plak Uptown tu. Lalu jugak kat sebelah kedai Amir. Tapi aku buat tataw ja la kan sebab Amir takdak situ,dia jaga Uptown,Penang. So bila lalu situ kedengaran suara " Haa..budak ni aku penah jumpak ni.macam member dalam fesbuk aku" kata si Pak Lah. AKu kaleh gelak ja. Pastu jalan wat tataw. Farahain lagi lah sombong,kaleh pon dak. Tapi sebenaqnya dia tak pasan pon depa kata cemtu. Okayy Okay bila dah boleh hafal dah kedudukan kedai kat uptown tu sebab round-round tak benti-benti, so kami bertolak ke Karaoke,Seberang jaya. Hikhik! jaohkan kami pegi karok? Yelaa..Mulanya dah pegi kat Perda tuh,tapi takdak parking teros kami lajak ke Sunway. G karok sana. Yang lawaknya, kami pilih lagu punya lah lama. Last-last abang kaunter tu kata "4 lagu ja? ni ja?" HAHAHAA! Kami karok 4lagu ja sebab nak balik rehat,malam ni nak lepak ngn Amir plak kan. So karok lah kami 2. Gila saket perot aku gelak dalam tuh.
[KLIK PADA GAMBAR UTK LEBIH CLEAR]


Ouh maaf yer,sebab camera phone aku takdak flash. Pic tu jadi gelap lah. Nampak x? Farahain tengah hayati watak dalam lagu tu? HAHAA! Okay lepas ja puas karok,tekak pon dah saket kami pon balik lah. Balik kemas-kemas nak tidur. Jam masa tu dalam pukoi 12lebih la. Gosip-gosip sat cemana ntah 22 bole terlena. Dalam sejam pastu Amir call. "Syg buatpa tu,biey ada bawah ni" Tu jahhh! bagoih la. AKu dah lentok tidoq dengan rambut serabut,dia boleh tak gtaw awai-awai. Aish. Masa ni dia mai sebab nak amek muto aku tu. Aku tak berani parking bawah tu. Trauma okay sila faham. So aku turun pakai sweater ja, tutop rambut dgn topi sweater tuh,malas siap,kang Amir bising. Aku bagi kunci dgn helmet. Then sembang sat pastu kawan dia Si Mr.Bean bawak balik muto aku. Dalam pukoi 2cemtu Amir call ajak lepak. Act, aku paksa dia bawak aku kua lepak sebelum tuh. HAHAHA! So bila dia dah siap nak lepak, Farahain plak tido malas mangkit. AMir suoh paksa Farah,katanya renduu lama tak tengok Farahain. Bertuah punya balak. HAHAA! Pastu aku bagi phone kat Farahain pepandai lah Amir tu pujok Farahain sendiri kan. Ntah cemana Amir pujok, Farahain nak jugak p. HOHOHOO~ AMir bawak Matmin sekali. Kami g lepak RnR. Ada mat rempit race bagai. Aishh..Pastu geng Midi sampai naik Vios. Cewahh Midi turun kereta dgn muka bahagia gila lambai kat aku " Hai jiha" Farawahida tolong jgn jeles okay.hahahaa!

Okay geng depa boleh tahan qamai gak la. Sampai aku dgn Farahain dok dalam kereta gosip 22 orang ja,malas kua. Kekadang Amir mai kacaw-kacaw Farahain. Lawak bila farahain tarik telinga aku pastu Amir nak cubit dia, tapi tak kena la kan. Depan aku kan..takan nak sentuh pompuan lain. Dia kata " Hoi hang pukoi dia nohh" . HAHAA! Lagi Amir kata,lagi Farahain buat. Jahat kan? Dia taw Amir takan buat Farah punya lahhh! Okay pastu lepak lama gak ah. Pegi tandas suma, Aku yang gedik nak p tandas. Amir ngn Farah kena teman. Ngee~ Sebab malam tu qamai mat rempit.Takot.

Lepak punya lepak sampai lah perot masing-masing berbunyi macam-macam lagu dah. So Amir bawak pegi Kedai Subaidah. Makan nasik jam 4pagi. Kalo hari-hari cemni memang gemok lah aku. Lepas makan bising-bising kedai abang hang abang aku,kami pon bertolak balik uma dan tidur. Kunci ALrm pukoi 10am nak kejutkan Amir kua untuk esok.HAHAA! 

Esok tuh, aku gerak Amir jam 10am. DIa mangkit sembang sakan laa. Kata takmaw sambong tidoq lah,nak buat keja lah apa lah. Last-last dia sambong tidoq sampai koi 11.45am. Bertuah betoi. Yang aku dengan Farahain dah tunggu dah kat 7e. Dari panas terik sampai lah hujan. Macam hapa g kan? Tapi daam koi 12.30 cemtu lah kami kua. Takdak la lewat pon. Hihii~ Amir bawak pegi Queens bay,Penang. Almaklom lah,Farah tak penah pegi sana. So saja la pegi sana. Sampai sana,kami makan lunch then layan Panggung. kesimpulannya, semua guna duit Amir. HAHAHAA! Kesian kat dia. Abes duet berlambak-lambak kat kami. Dari semalam g. Ngee~ So sebelum layan panggung, kami lepak kat tebing-tebing tu snap pic
[KLIK PADA GAMBAR UTK LEBIH CLEAR]


 Tudiaa Boifren aku dgn Farahain. Snap pic atas restu aku. HAHHAA! Amir ajak snap masa ni, aku kluar camera teros paksa Farah dok sebelah Amir. Amir pesan,letak dalam fesbuk tules Sweet Couple dkt gambaq tuh. Macam hapa g kan? dah la pesan kat aku. Tapi aku okay-okay ja dengan jenaka dia tu. Paham sangatt!
[KLIK PADA GAMBAR UTK LEBIH CLEAR]


Haa..nampak dak gemok dan tangan aku agak cacat t? Yelaa beg Amir kat tengah tu kacaw betul. Nampak burok teros. Tapi nak ja upload kan. HAHAA! Then lepak-lepak bercinta sat tepi tebing tu, sampai la masa kami masok panggung. Cita "Hantu Kapcai" Ya Allah sabaq ja la aku tengok pic tu. Gelak dah macam pontianak dah. Maluu gila kau kat Amir. Tapi memang aku gelak tak cover dah la masa tu. Lawak dia tu mengejut taw dak. Saket perot aku. Eh korang perasan tak aku pakai spek? Haaa..AKu pakai spek masa ni sebab nak tengok panggung lah. Lepas tu takdak nya aku nak pakai. Tak caya tengok masa nak balik ni 

[KLIK PADA GAMBAR UTK LEBIH CLEAR]


Ha kan? Lepas dah penat berjalan,kami pon nak balik lah. Tuh blakang Farah tu nampak tak Amir tengah merokok? Dalam Mall tadi taleh merokok, so kat parking ni dia kua mokok. Kena mokok jugak cemana pon kalo tak, otak pikir rokok ja dia tu. SO kita izinkan lah dia amek waktu dia kan. Gatai jugak tangan kami snap pic.Hohohoo~ Okay Amir hantaq kami balik dalam jam 4.45pm. Pastu aku tidoq sakan la sampai koi 6pm. Koi 6 pon aku bangun sebab Amir call nak hantaq muto. Yang SI Farah ni tak tidoq dari tadi, dok layan cita Indon. Pastu gelak sorang-sorang dia. So pukoi 6 aku turun amek kunci muto. Masa tu agak terkejut la sebab yang bawak muto aku tu Amir. HAHAHAA! Dapat bayangkan tak muka puteh jambu kurus dia tu naik skuter? ngeee~ Muka maluu ja bila aku perli dia. Cian dia yaa.haha

Okeh lepas magrib kami jalan Pasar malam plak. Haaa..berjalan sakan la. Beli makanan suma, pastu rempit g Jeti beli tiket bas Farah utk esok. Sat ja masa berlalu, dah nak balik. Takbestnyaa. Malam minggu tu kami tak kua mana la lepas dari Jeti tu. Btw, yu'oulls Farahain bawak muto malam tu okay. Hihii~ Agak risau la aku kat blakang ni, tapi lagi risau bila aku bawak sebab aku tak nampak la malam-malam. Rabun macam makin terok ja. Tu aku bagi dia bawak. Sampai ja uma, kami makan la apa yang kami beli kat Pasar malam tu,pastu teros tido. Baik kan? Amir dah pesan petang tu "Malam ni malam minggu banyak mat rempit.So tayah pegi RnR, blah seberang jaya ka mana ka tayah dok gatai. Biey nak pukoi 9 syg dah ada dalam uma taw. Kalo nak jalan pon p jalan Uptown tu dah. Jgn blajaq nak tipu biey" Haaa tudiaa.. Kat uma,mak aku. Kat sana, Amir. HAHAHAA! So aku okay ja. Malam tu teros tak kua. Amir plak mesej ja malam tu. Risau aku kua la tuuh. Bapa kali pesan suoh ingat pesanan dia petang tuh. hahaa! Macam sayang gila ja kat aku kan? Waaa..sukasuka! hahaha.. okay!

Malam minggu ni tak kua sebab hujan. Amir plak dari Penang redah hujan. Sampai uma,hidung tersumbat lah apa lah. Cian ja. Pastu call 3 kali gak ah. Last call pukoi 4pagi. Cakap sat cemana boleh aku lena. hihii~ Esok tu aku tidur enaa la. Awai Farahain bangon sebab bas dia awai kan. Jam 8.30am pon dia tak kejutkan aku lagi. Kang aku tak hantar g jeti baru dia taw. HAHAAA! aku g lah hantar dia dalam keadaan tak mandi. Tak senonoh kan? ngee~ malas mandi. Aku g hantar sampai dia naik bas. Masa tu sedihhh ja. Sebab aku kena menarik sorang-sorang balik uma. So byebye Farahain :) I'll Miss You sayang. Dia ada bagi kat aku kopok lekor masa tu. Aku balik makan kat Taman Permainan sorang-sorang. HAHAA!

Bila masok ja uma, aku layan movie hantu then tengahari tu aku paksa Amir bangon. Aku suoh dia mai kat aku sebab aku nak jumpak dia sebelum balik.Hihii~ Dia pon terpaksa la mai dalam keadaan mata tak puas tido.HAHAA! Kesiannya. DIa bawak aku jalan-jalan sebab hujan. Mulanya ke Taman Robina, pastu pantai bersih. Kat pantai bersih ni kami dudok macam jaoh ja -,-' Amboih3 takmaw dok dekat-dekat ngn aku kot Si Amir ni. Pastu rasa macam nak snap pic. Aku pon ngesot-ngesot p kat dia,wak kua phone. Amir plak "hahh sudah. tangkap gambaq lagii" HAHAHAA! Dia kena jugak. Kang aku rendu susah plak kan. So snap pic jap
[KLIK PADA GAMBAR UTK LEBIH CLEAR]


Lepas snap pic ni aku tunjuk kat Amir. Benda yang kua dari mulot dia "Hitamnya" Yaaa dia kata aku HITAM! Jahat betoi. Mentang-mentang dia puteh. So kena lah beberapa tumbukan di badan dia. padan muka. Ngata kat awex sendiri kan... Then kami pegi makan KFC, bercinta suap-suap jap dalam tu pastu pegi RnR. Qamai sgt orang kat situ sebab ada pertandingan mancing. Tapi kami tak kua kereta pon. Malas hujan kan. Bercinta jap dalam kereta tu sampai koi 4pm dia hantaq aku balik uma sewa. Pesanan sebelum balik tu "Okay la..kita balik lah noh.Biey harap syg puas la jumpa biey harini" Dia senyum bahagia ja. KAu plak tenung ja muka dia sebab tak penah puas pon kua ngn dia.Haishh..Pastu mintak izin dia aku nak balik sendiri. Tayah dia nak hantaq aku. Pepandai la aku balik kan. 

Pukoi 5pm aku bertolak balik. Masa tu cuaca dah tak hujan dah. Tapi mendung ja. AKu bawak 100km/h ja atas highway.Apa yang aku doa masa tu selamat sampai uma ja. Takot tetiba hujan ka. Sampai kat highway kepala batas tu hujan tersangat lah lebat. AKu yang pakai tudung ni pedih leher sebab hujan. Muka aku,bibir aku tok sah dok kata la. Memang pedih la kena hujan sebab bawak muto kan. AKu malas nak benti dah masa tu. Berdoa jaa. Masa aku bawak tu memang mengigil dah badan ni sejukk. Pastu mata aku tak nampak kereta,aku nampak lampu kereta ja sebagai isyarat. Kalo kereta tu takdak lampu,memang aku hentam la kot. HAHAA! ALhamdulillah aku selamat sampai uma. Syukur :))

Panjangnya Entry aku! HAHAAA! puas taip sampai mengantok. Okay tengkiu Farahain sudi turun Penang utk melepak ngn aku. Seriously,aku happy! rindu taw dak rindu. Sedih masa hantaq hang balik tu. Timakaseh utk kopok lekor tuh. And biey.. Timakaseh sudi bawak pegi merata-rata dengan kereta kuning awak tuh 
[KLIK PADA GAMBAR UTK LEBIH CLEAR]


Btw, Farhana ngn FArawahida, NAnti kita lepak sekali taw. Mesti lagi best. 2bulan g ja nak abes practical. Sabar ja la :))

No comments: