Baju RAYA !


Assalamualaikum,

Ahak! Pantang ada benda aku buat, suma aku nak cita kat sini. Naik muak and juling mata hampa baca noh? Kesah plak aku kanhttp://www.emocutez.com . So setelah sekian lama aku terketaq ketaq nak beli baju raya, Akhirnya malam ni lah yang aku tunggu tunggu. Jyeahh! ber'deting' berdua dua'an bersama abang aku,sambil pau duet dia. yaa hobi aku. HAHAA! Okay aku tak paksa dia pon naa, dia yang wak kua duet, aku ni pantang diberi, suma aku sapu.Hihiii~ 1st skali kami pegi cari gitar dekat Center Square,Sungai Petani. Kami sampai dalam pukoi 7 lebih laa. Panjat tangga punya panjat, last last kedai tutop. Abang aku macam kecewa sgt. Sebab dari kemaqen g dia niat nak beli tuu. Aku tak qasa apa pon sebab nak berbuka ni,Qisau takdak tempat nak berbuka. Elok pukoi 7.30pm bwu jalan p cari kedai yang bukak.Yeahh!! McD lah destinasinya. Waaa...best best! Tapi bapak punya qamai dok beqatoq,http://www.emocutez.com boleh kempunan aku cemni. Aishh takpa la, p KFC pon qamai. Argghhh! dah berbukak nii..Tak baek oww berbukak lewat lewat.HAHAHA! bab berbukak ja ikot sunah kan? Ngee~ Okay so disebabkan perot dah berbunyi ni,kami pon turun pegi 7e. Dan akhirnya bukak posa tepi jalan makan roti dgn mineral.Kau ada? http://www.emocutez.comtak kan?

Hahh! tu abang aku 2tin milo dgn roti bersama Rokok Sempurna Hijau dia. Hoyeahh! macam best gila dengan skirt putehnya aku bertenggek tepi jalan sambil makan roti. Tapi kan,bukan kami dua ja deting tepi tu..Qamai jugak owg berbukak tepi tu,So takdak la segan sgt. Bangga lah jugak even tepi jalan raya  =,="

Done berbuka, destinasi seterosnya adalah "uptown,Sungai Petani" Yeayy! baju raya yeayy! Hohohooo~ sampai ja utown, Round sakan la aku dgn abang ni. Mula mula beli baju kemeja kotak kotak kat abang aku,ntah apa mimpi dia nak sgt baju kemeja kotak kotak tu. Aku plak yang kena pilih. So aku pilih wana biru.hihii~ Aku bagi Pink dia takmaw.HAHAHAA! Okay pastu jalan punya jalan, tengok banyak baju cantek cantek. Memang la saiz aku, tapi bajet tu terlebih. SO aku blah ja. Tanya harga ja blah tanya ja blah, Abang aku  ikot ja aku p mana. Sampai dia tensionn!http://www.emocutez.com HAHAHA! Kesian pon ada. Last last masok satu kedai ni,..

Aku : Abang! Abang! hak tu lawa dak?
Abg : LAwa aihh,hijauu..hang nak?
Aku : Abang cepat la p tengok cepat la..lawa ahh.
Abg : sapadia yang nak pakai,hang ka aku?
Aku : Kakteh la, abang p la tanyaaa.

Abang aku pon dengan machonya masok kedai tuhttp://www.emocutez.com, aku menyusul dari blakang.Hohooo~

Abg : haa! hak ni ka? Awat kecik ja,celuih ka hang nak pakai?
Aku : DIa kepit kat blakang tu yang kecik uhh..cer buang kepit tu.
Abg : pieh la tanya beqapa qinggit.
Aku : kak ni beqapa ni?
Kak : Seratus sembilanpuloh ja dik.
Aku : Alaaa...bagi la seqatuih lima ka..tabole?
Kak : hmmm..Seratus enam bole laa..
Aku : Hahh! abang seratus enam. Kakteh bayaq seratus, abang bagi enom puloh na?
Abg : haalahh halahh..kalo hang nak,amek ja laa...semua sama ja harga.
Aku : yeayy! kak nak tengok ni kak.

Haaa! panjang ja dialog aku kan. Lebih kurang mcm tu la. Abang aku sgt baik hati. Yeahh! dia tak bagi Rm60 pon kat aku, dia bagi seratus. Aku kua RM60 ja. Bestnyaaa shopping ngn abang! sukasuka!http://www.emocutez.com hihii..dan bajunyaa

Okay kedut kedut.Sorry, aku dah qonyok dah dalam plastik.Malas nak iron. Ha ni lah. Besaq siked. Nanti lah aku oter. Hantaq kedai.HAHAHA!

Then aku ngn abang un blah ja jalan p cari kedai makan. Haa! Disebabkan aku pakai skirt so aku jalan lembab siked.Abang aku jalan dulu,aku jalan blakang. Masa lalu sebelah mamat mana tataw dia bisik kat telinga aku "adik..cantik noh" HAHAHAA!Tetiba rasa macam nak jatuh http://www.emocutez.com  aku senyum ja. Padahai dalam hati ni gelak macam pontianak g.Hihiii~ Maluuu la banggg,puji puji plak, bajet aku nak p masok kedai dia la tu.


Okay makan makan pastu pegi Tesco,Sungai Petani plak. Kot kot tesco tu ada jual Gitar ka kan. Bila pusing pusing, takdak pon, Tapi aku dapat gak sambaq satu belt ni :



Act, lama dah aku cari belt utk skirt ni. Alang alang dia buat diskaun, so aku beli la. Gatai jugak mata aku layan beg beg kat situ.Lawaaa! tapi kesian abang aku tunggu kat luaq kedai tu. Dia tengah saket perot tak tahan dah tu.HAHAHA! So tabole la aku nak beli. Nanti aku nak belii jugak beg baruu! Aishh kalo mak aku taw mesti bising,Sebab aku tak penah guna beg lain selain beg pink purple aku tu,even ada ja beg lain. 

Aku suka tengok beg, tapi tasuka beli sgt. So yang ni ja aku ada pon. Tapi aku dok guna yg depan sekali tu ja.Hohoo~ yang lain tergantung situ sampai sudah.

Okay laa..dah pukoi 12am,esok nak keja.Malaihhnya.. Hmm jom tidoq. Yang pasti aku puas hati dapat baju raya,even besar. yalaaa! aku amek saiz 36 paling kecik,bila pakai tetap besaq gedabak. Harap harap ada masa nak oter nanti. okay byebye!