RAMADHAN.

Assalamualaikum,

Selamat menyambut Bulan Suci Ramadhan. Harini dah masok seminggu umat Islam berpuasa. Alhamdulillah. Harap semuanya berjalan dengan sempurna. Agak terlewat aku wish and update entry pasal ramadhan kali ni. Bukan busy tapi takdaa mood nak ber'belog'. Balik keja penat,rehat sat, pegi dapoq tolong mak sampai azan magrib. Dalam pukoi 11pm mula tutop laptop baring and tido. Awai kan? Ntah aku pon tak paham kenapa mengantok awai,mangkit sahur tetap liat.Hihii.

Puasa di tempat kerja.Ouh sorry. Act, practical okayy. 1st sekali bersahur. BTW, aku suka saat bersahur semenjak doamenjak ni. Sebab teap pagi terjaga sebab Amir call.HAHAA! Memang suka la kan, mangkit pagi dah dengaq suara SiManja aku sorang tuu. Mak aku kejut aku liat,Amir call laju plak aku angkat. Then pegi makan sahur pastu bwu sambong gayot. Dari zaman sekolah g aku tak qeti tidoq lepas makan. Aku takot gemok.Hihii~ So aku akan bersandar kat bantai aku,then tetido dalam keadaan macam tu.Tidoq pon satt ja dah dengaq azan. Siap lawa lawa pegi kerja =,=" ko pikir best ke nak mangkit awal then mandi sejuk sejuk gedi macam tu ha? Seriously aku cukop benci masa tu. Otak teap pagi mesti pikiaq " Aishhh bestnya kalo bole sambong tidoq" Terok kan? Umo dah 20 tetap nak tidoq lepas suboh.Aishhh tabi'at. So tayah nak tanam niat sgt nak nikah pompuan pangai cemni.Terok terok~


Okayy pastu pegi kerja. pukoi 7.30am dah dudok dalam office. Aku mesti jadi org pertama sampai. Koi 8am bwu semua masok. Awaikan? Ya sangat awai. Mak aku jenih p awai,so aku yg menumpang ni kena la ikot ja jadual dia an.Elok aku sampai aku dok saja sampai la depa bagi keja. Takdak keja aku main fone (online). Break stengah jam ja. So kekadang aku kua pegi call biey,kekadang aku tidoq.Hihii~ pukoi 4.30 balik! masa ni ja paling happy pon.ngeee~ Tapi x penat la time keja sebab dok dalam icon.


Balik uma,masok bilik call boypreng.hihi~ Pastu bukak laptop then lena 5 ke 10 minit pastu kua pegi dapoq. Kang mak bising. Heee~ sampai magrib. Okayy dah! malas nak taip.


Aku ni dari ritu nak beli moto tapi x beli beli lagi. Abang aku takmaw bawak p kedai moto pon. Sedih toi. Duet pon makin abes. Aishhh sabarrr jelaa..



Doa doakan aku cepat dapat moto naa..Seroiusly excited nak pegi tarawih. Hihii bukan jaoh sgt pon masjid tu,cuma malas nak berjalan kaki. Terok kan aku ni? dah seminggu puasa tak sampai masjid buat tarawih lagi.Aishh~ takpa,nanti kua moto aku langkah  pegi masjid,Insyallah :)

Harini aku cuti. Amir dah bertolak pegi KL dalam pukoi 4.45am. Pukoi 5 bwu dia call aku. Time sahur aku la tu pukoi 5.HAHAA! lewattt.. Okay pastu makan2 then call dia balik. Aku paling tasuka saat dia pegi KL. Jaohh laa..Risauu dia nak drive jejaoh cemtu. Okayy aku cakap tepon ngn dia sat ja,dia nak drive kan. Aku un main laptop. Dalam pukoi 6lebih cemtu aku macam nak tidoq ah,boringg. Elok aku tutop laptop ja biey call. Aicewahh! paham betol lah.hihiii. How sweet Honeyy. Call aku sebab dia ngantok tengah drive dalam speed 110 ke 120km/hours.Telitii ja bgtaw kan. Alololoo~ padahai selama ni dengaq suara aku lagi dia ngantok -,-' HAHAA.Yela selama ni kalo ngantok waktu drive dia minum air atau merokok. Ni puasaa,mana bole suma tuu..Cakap cakap dalam 10 ke 15minit dia dah sampai RnR Tapah. So he must take a break. Dia nk tidoq satt,mintak aku kejut dia pukoi 8am. So kebetulan semalam aku tidoq pukoi 9pm, tidoq dah terlebih lebih lena dah boleh la aku tolong kejutkan dia :)) Harap harap dia dapat rehat yg cukop utk puasa and drive waktu nak balik t. 

No comments: