PENAT PUASA xD

Asalamualaikum,

Hai hampa :')
Sambil telinga melayan lagu Punk rock jalanan tangan menampaq nampaq nyamuk,terbukak plak hati nak update belog malam ni.Ngeee~ Teap hari aku update belog.Cemuih? Kesah plak aku ;P
Takdaa la story pon,just tangan gatai nak menaip citaa cita pasal puasa harini.hihi, aku puasa okay puasa,taw? korang puasa? tak kan? dah abes ganti kan? Untongg laa.. Jangan contohi aku.HEE~ lama sangat tangguh.Padan muka.

So semalam aku tidoq koi 5lebih la. Mangkit tu lambat siked,almaklom puasaa.HAHAA! tapi subuh aku terbabas dah,tidoq sebelum subuh lagutu laa. So aku mangkit jumpa dengan zohor ja. Harini aku masak gulai.Yeayy! suka sgt! sirius aku suka masak sekarang ni. Aku habaq kat mak kata nak blajaq masak,so teap kali dia masok dapoq mesti pangge aku suoh masak.Tapi dia arahkan la. Kang aku buat ikot otak aku,takjadi lauk haa jadi lautt plak.Memang takdaa yang makan la selain aku. Okay okay dah sesat tuu,balik ke pangkal jalan cerita yee.Then aku nampak mak aku siang ikan 2 timba. Memang banyak gilaa! sirius aku sendiri tekejut.Macam adeeii malasnyaa. Pastu aku ingat nak tolong siang sekali.Tapi sejak sejak berjawatankan "chef" ni, mak aku suoh p masak. Dia kata biaq dia siang,aku masak.

Dengan muka excitednyaa and happy sgt aku pon p la potong2 bawang,blend,bancoh perencah kari,air asam, tumis tumis sumaa..sat ja aku buat.Yang penting aku lupa letak herba okay?Agak cacat disitu.HAHAA! ya la sebab herba kena tumis, ni aku dah masokkan semangkok perencah kari tu bwu letak herba.Lantak laa,asalkan nampak rupa gulai.HEE~ yang tu ja aku buat, pastu santan dgn ikan, mak aku sambong sebab aku tak qeti kupas nyok(kelapa) okay? mak aku buat tu aku dah masok bilik dah. Landingg.. yelaa dah siap kemas rumah suma,penat la puasa sorang sorang ni. Rasa macam lapaqq sgtsgt sebab bau gulai sedappnyaa..Dah masak tu mak kata "Emmm sedapnya gulai,besala kan ikan baruu daqi laut" Haa..lupa,ikan banyak tu sebab mak aku beli kat kuala,so dapat murah la.Korang nak murah, p beli sana.Segar dari lautt.hehee

Dalam nak dekat koi 6pm aku kua sidai baju paklah.Err' kalo bukan sebab mak aku,memang aku tak sidai dah baju tuu. Ya laa..boleh plak dia p basoh petang petang lagutu, dah basoh p kua. Memang aku la kena sidai. Kebetulan tengah sidai sambil khusyuq melayan lagu sambil bising bising mulod aku melalak,biey plak call.Memang kena perlii sakan la kan,dah sidai baju petang petang.HAHAHAA!  Okay abes sidai aku layan Telebisyen tengok citaa "kekasihku seru" sambil kacaw abang aku skyping.Abang aku sakan la ni.Dok skype! Untongg la jadi MT kat travian tu.hihii. Then cita Shinchan start,aku tengok sat ja. P dapoq bacoh air. Nak bukak puasaa dah la youu..hee~

Okay then disebabkan aku ni disayangi oleh ibuku tercinta, so dia tak makan jugak petang tadi. Hihi,sebenaqnya aku pon tataw apa motifnya. Dia makan sekali masa aku bukak puasa tu..Eeeeii! geramm..sayang mak taw dakk!! Even aku tasuka dok dalam uma ni sebab ada Paklah, tapi aku happy sebab ada mak dgn abang aku. Bletiaq pon bletiaq la kan,aku tetap sayang dia. Insan yang aku sayang dimuka bumini.ngee~ Okay okay lepas solat, aku melantak sakan laa.. makan nasik dengan laksa..Tapi maseh lapaq perot aku ni.Aishh tak paham akuu.

Done ber'typing'. Sekarang dah pukoi 3am. Aku nak masok tido.Kang tak bangon subuh lagi,HEHEE~ dah la nak puasa esok.Yeayy! puasa hari Ahad yeayy =,=" jomm.

No comments: