AYAT KOPI ;)

Assalamualaikum,

Okay sini minum minum kopi maih.HAHA! bukan lah, aku nak PASTE sini ayat yang aku COPY kat fesbuk. Aku tertarik bila baca benda benda ni. So,sila cuci otak senyum lebar lebar sambil baca entry ni ya.


First sekali sesuai untuk kaum ADAM kot :)

‎'Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.'




Sekarang untuk kaum HAWA: (nasihat untuk diri sendiri)


Buat mu MUSLIMAH...
Labuhkanlah tudung mu. Longgarkanlah pakaian mu. Kurangkanlah penampilan mu. Biarlah orang berkata kamu seperti "ustazah". Yang penting niat mu baik...LILLAHI TAA'LA.. ^_^ ♥ .Kalau dulu lelaki memandang kamu dengan penuh minat. Kini biarlah mereka memandang mu pula dengan pandangan hormat..





Okay then baca ni,


MAKSUD PEMBERIAN/HADIAH LELAKI KEPADA PEREMPUAN :

✔ JAM TANGAN → Tanda mengingati setiap masa dan waktu,
... ✔ CINCIN → Tanda ikatan kasih yang abadi,
✔ GELANG → Tanda mesra,
✔ RANTAI LEHER → Ikatan cinta yang perlu perhatian,
✔ SUBANG → Tanda penghargaan dan penghormatan,
✔ KASUT → Sentiasa mengambil berat/prihatin,
✔ PAKAIAN/KAIN → Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu,
✔ PAYUNG → Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi,
✔ MINYAK WANGI → Tanda cinta,
✔ BINGKAI GAMBAR → Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan,
✔ BUKU → Bersifat terbuka dan bertolak ansur,
✔ BUNGA → Tanda perkenalan dan tanda sayang,
✔ COKLAT → Semanis cintamu,
✔ LAGU/CD/KAD UCAPAN → Mengabadikan cinta dan kenangan,
✔ SEJADAH DAN AL-QURAN → Tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat,
✔ HANDPHONE → Tandanya kau jangan lari dari ku!! Aku akan mencari mu walau dimanapun (melainkan kalau handphone itu ditutup),

Tetapi hadiah yang paling di nanti²kan oleh setiap perempuan adalah..

♥ ♥ MASUK MEMINANG dan NIKAHI dia → Tandanya dia serius n betul² ikhlas mencintai kamu.. :))





Jika kamu memancing ikan..Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu..Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.. Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.. begitulah juga...setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang..Setelah ia mulai MENYAYANGIMU, hendaklah kamu MENJAGA hatinya..Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja..Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu & mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu.




CANTIKNYA SEORANG WANITA APABILA:
Melukis kekuatan melalui masalanya,
tersenyum di saat tertekan,
Tertawa di saat hati sedang menanggis,
Tabah di saat terhina,
Mempersona di saat memaafkan,
Mengasihi tanpa meminta balasan,
Bertambahkuat dalam doa,
Dan pengharapan ILLAHI




♥ Jarak paling JAUH antara diriku & dirinya adalah saat dia diHADAPANKU tapi dia
BUKAN MILIKKU..

♥ Jarak yg PALING DEKAT antara diriku & dirinya adalah saat dia menjadi yang HALAL untukku..

♥ Dan HAL yang dapat MENYATUKANNYA adalah CINTA karena Allah dalam IKATAN PERNIKAHAN yang INDAH & DIREDHAI olehNYA.





✿~ SEKUAT mana seorang WANITA cuba menghadapi DUGAAN..
✿~ SETABAH mana seorang wanita cuba melalui UJIAN..
✿~ SETENANG mana seorang wanita cuba MENYEMBUNYIKAN KESEDIHAN..

Adakalanya, AIR MATA akan tetap JATUH BERGUGURAN di pipi walau dalam SENYUMAN, lumrah wanita penuh KASIH SAYANG dan KELEMBUTAN, mudah terguris dan terhiris, hati halusnya menguatkan SEMANGAT dalam diri dan..hanya LELAKI SEJATI sahaja yang mampu menjadi PENAWAR buat dirinya..♥♥





Dan ini DARI aku untuk JODOHku :)



"Buat bakal imamku, akan ku persiapkan diriku sebelum kau menikahiku, agar tibanya saat ijab kabul itu, aku takkan memberatimu memikul dosa-dosaku, dosa auratku, dosa lidahku...

Aku mengharapkan solehmu, meskipun aku bukanlah solehah, akan ku cuba menjadi isteri solehah, penyejuk mata, pendamai hatimu agar kita sama2 mencapai mardhatillah...

Aku impikan tahajudku sebagai seorang makmum kepada seorang lelaki bernama suami. Yang ingin dibimbing itu aku."
 




THE END

3 comments:

Anonymous said...

Tahi <3

Almalin38 38 said...

Cam nk nangis baca ni

Almalin38 38 said...

Cm nak nangis baca ni