PENCURI berleluasa.



Asalaaaaamualaikum :)

Tajuk harini,pasal pencuri. Mai dekat2 kakak nak story siket..HEE~ semalam kan.......uma aku HAMPIR jadi mangsa kepada pencuri tu..Hmmm..Takot sgtsgt semalam..macam kecut ja perot aku yang boroi ni,pucat plak muka aku yang hitam. okay oka cemni aw cita dia..masa aku tengah gelak ketawa dgn fifi sambil melalut dan mencarut pasal "business management" dia tu, terdengar lah satu suaraa yang seolah olah sedang ketakutan*HAHAHA! BM aku memang A pon*

Haaa..masa tu la Dayah mai kat bilik kami dengan muka ketaq gila,tangan mengigil gigil,lidah terkelu,henset kat tangan..aishh..dia kata ada orang bukak gate uma.. sloww2 ja dia bukak..yelaa..selalunya kalu dia bukak koat2 hentak2 memang dayah wat tataw la sebab budak uma aku suma bukak gate mcm tu. pastu aku ngn fifi bukak tingkap. mengendap sikit kannn..disebabkan aku ngn fifi tak pakai spek,maka tak nampak la rupa orang kat pintu.masa tu yang nampak cuma gate yang terbukak luas bagai mengundang kucing masok untuk berak atas kasot2 yang berselerak kat depan pintu tuh.. start tu bwu aku ketaq..fifi un jerit2 saja buat bising kann..konon nak bgtaw pencuri tu la kata kami ni tak tidoq lagi,so p la blah cepat2,kami takot ni mangkok,...niat kami macam tu..tapi yang pelik sgtsgt nya.. pencuri tu mcm pekak ja..mcm bodoh gila sebab dia buat tataw ja bila kami bising2 riuh rendah bagai ber'party'..sia sia jerit koat koat masa tu.. bila suma dah bangon gunting pon kat tangan,laptop un dah sorok, kami pon mengendap qamai2 kat tingkap tuh,.. ha bagoih gila! bole plak pencuri tu dok cakap2 tepon..dia dok ulang alik ulang alik depan uma..mcm cari emas yang tergelincir ja..okay dah panjang, next paragraph 

Haa..pastu Dayah kata tepon la membe2 laki..cepat la cepat la wei.. fifi un tepon la "DAUS"..cewah! hero pertama yang menjadi pilihan. tahniah kawan ;) ....aku un cuba tengok dlm phone aku..nak kol sapa? memang tadak num sapa la wei..HAHA! aku tgok membe2 laki yang dekat2..hmm..ada! eiman dgn zam budak kelas.. mcm takmaw ja kol depa.HAHAHA! sebab tak penah plak mintak tolong depa kan. so aku un tak kol sapa. just antaq report kat "BAD" ja yang ada pencuri tunggu ajak date depan uma..bebudak uma aku plak pakat kol "EN.ISMAIL" penjaga kawasan sini la kononnya..suara pakcik tu macam mamun ja..so,kami un tunggu daus n the geng datang sambil mengumpat ngumpat pasal pencuri tu... lebih kurang macam
 "weii~ dia dok depan ni lagi wei" 
"weii! dia tengok sini wei" 
"weii!! dia jalan2 mcm tu wei" 
"weiii takot" "weii,dia ada lagi"
" weii!! mana depa ni wei"

lebih kurang cemtu la..pastu dia p kot tangga then teros nampak daus lambai2 kat tingkap. sah! sah! dia dengaq daus naik tangga teros dia blah. kan?kan? betoi dak? Haaaaa!! taw takott*kenyip2 mata* pastu suma pakat lari bagai nak pelox cium daus yang terpacak depan pintu bagai hero menunggu heroinnya...suma kua,yang tak tahannya,sexy tak sexy naseb ah! tak pikir dah masa tu,,ish terok terok..hahaha! then pencuri tu tak muncul dah..alhamdulillah,,. daus ngn faiz naek atas.. geng dia yang lain kat bawah kot.aku un tataw.. BTW korang! timakaseh sangat sangat..macam bersyukur gila malam tu..Alhamdulillah Alhamdulillah Ya Allah :) Pak cik mail maseh sedap di buai mimpi malam tu =,=" sebab dia tak mai pon! aishhh..

okay,kejadian berlaku jam 2.30 pagi lagutu la,...harini aku dengaq cita rumah tangga sebelah kami tu kena rompak pukoi 3..so,nampak sgt dia blah p sana kankan? ishhh! tataw la nak wat cemana.. aku dengaq cita,dia pukau2 melalui bau..so,memang patot la dia mai pecah masok uma kami even lampu maseh tebukak kan? mungkin rumah dah ber'bau' so,suma buat tataw ja..tak tegor.HAHAH! ada bau apa2,jgn tegor pasni..nnti kena pukau..Hmmm.. tu suma pengajaran..lepas ni KUNCI GATE ! KUNCI GATE! paham dak? KUNCI KUNCI..okay tu saja..perot un dah berlipat akibat kenyang makan megi tadi,mata pon macam terbayang bayang london australia hero2 hensem..maka jom la tidorr..GOOD NIGHT. asalamualaikum.

2 comments:

zty said...

hahaha. hoit minah pink. kunci gate lapih ni XD

sitiinajihah said...

hehehe! memang pon.. pengalaman mengajar XD