Pesta tepung.

asalamualaikum,

NUR HAFIZANIZAN ADHNIN BINTI PAZIZ

Hai boifren/gelfren,

Itu fifi :) namanya panjang,panggilannya pendek mcm aku. Kekadang org pangge "fi" ja.. Nak ni jadikan cita pesta tepung ni masa besday dia la kan.mcm biasa korang suma buat kat sahabat korang tu ha. kami pon nak gak! HEHEE,tapi malangnya kami suma sambot bukan masa hari besday dia,lewat sehari. nak taw kenapa lewat? sedih citanya..

Masa besday dia tu kan,dia punya la bising sebab budak2 uma tak wish kat dia.. bising macam ni ha "hampa ja tak wish kat aku,suima org wish dah kat aku" stai takmalu cemtu ah fiy! hahahahahahaa.. Dia melawak ja memula tu ha.. Kami rancang nak jadi org terakhir wish besday dia.. So tunggu la dia balik keja dalam jam 12 atau 1pagi atau 2 pagi..kek,bihun,telor,tepung,sumi,snek,kuaci suma sedia terhidang.cewah! punya la excited kami ni.. Bila dipikirkan balik,tepung tu kalu main dalam uma kang kena sapu,pastu mesti bising kang kena marah dgn jiran..hmmm..bincang punya bincang last2 kami rancang nak buat kat bawah. tggu dia balik keja,dia naik atas salin baju then aku ajak dia turun bawah pegi 7e,padahal budak2 uma suma tunggu kat bawah dgn tepung dan telurnya..hehehe! tu apa yg kami rancang la wei! 

dalam pukol 12 cenggitu budak uma aku pon turun la tggu tepi taman permainan celah kereta sapa ntah depa nyorok...best tggu situ...dengan nyamoknya,dgn org usha mcm pencuri cukop! HAHAHAA. kesian gila.. Depa tunggu fifi 2jam kat situ,,,dalam pukol 2pagi depa naik atas..tak tahan dah.. dah tersengguk sengguk dgn kentot2 dah! fifi tak muncul2 pon kan..aishh.kesian sunggoh.. depa sambong tunggu kat ruang tamu dalam gelap,halaa kan konon tak maw fifi cam la nanti... kalu fifi parking moto kat bawah,depa lari naik tingkat atas..nnti fifi siap salin baju suma,depa turun kat bawah...hehehe! okay! tunggu fifi k? teroskan usaha! chaiyok chaiyok! 

hmmm...dalam pukol 4 tu fifi tak balik jugak..macam best ja kan =,=" hmm.. pastu sedaq2 dah pukol 6pagi..aku tejaga pon sebab dengaq pontianak jerit "NAJIHAHHH!! BUKAK PINTU!! JIAHH!!" ha lebih kurang cemtu..bukak mata ja gelap gelita..pelik gak aku,sebab tadi aku tidoq dlm cerah..hahaha! bangon p bukak pintu kat fifi..nampak muka fifi,aku mcm blurr..mungkin aku mamun..ada plak aku p tanya dia "depa suma mana?" hahaha! fifi dgn muka peliknya dia jawab "depa dah tido la" aku pon "oo ya ka..ha ok2" AHAHAHHA! maka tak jadi la pesta tepung kami!! sedih betoi..

Jam 10pagi,muna geqak bangon tido..ajak makan2 bihun,kek,kfc suma..ha kami pon bangon la,,...dgn hati yg kecewanya...lepas makan suma...niat jahat tu muncul..hahaha! fifi basoh pinggan..mcm pelik ja..tetiba dia rajen dok p basoh kan? mcm peluang kami ja masa tu..haha! so, dayah dgn muna tempek telor 2 bijik atas kepala dia..dgn tepungnya..HAHA! jerit2 la minah tu... padahal 6pagi tadi dia dah mandi,ni kena mandi lagi..hihihi.. cemtu ja kami bole sambot pesta tepung pon..Apa apa pon best sebab byk makanan pagi tu..SUKANYAA ! 

sorry takdak pic,sebab tak snap pon. phone aku kan jahanam :) hehehe.. HAPPY BIRTHDAY FIY ;)

No comments: