persiapan RAYA.


asalamualaikum~
eywahh...kali ni punya entry bersalam.pandai plak aku bagi salam kan...yg sebelum ni aku main qedah ja...salam apa un takdak,...aish terok2..lepas ni kena tobat nieh..hehe! bahagia semacam aku harini...nak taw napa? hikhik!! kalu takmaw pon,aku nak gtaw jugak..sebab niat aku berblogging harini un sebab nak cita la apa yg bahagiakan aku ni... so,tak lama lagi kita dah nak raya..alhamdulillah aku berjaya menjalani ibadah puasa hampir sebulan walawpon ada cuti2.hehe....

alahai..aku kalu dok kt rumah ni tak penah tak bahagia...tiap hari tiap saat aku dalam uma ni,buat aku senyum...yelaaa...dudok dengan family,tengok permandangan kampong aku ni,merempit rempit dgn adik aku sorang tu,gurau2 ngn family,dgaq mak bletiaq...waaaaa nikmatnya ada kat uma :DD tapi,harini punya cita pasal peserdiaan aku dgn family nak raya nieh! awwww excitednya aku! sebenaqnya dari kelmarin lagi mak aku suoh buat2 keja nak raya ni..contohnya buang sawang...mak aku pesan "esok kalu aku balik,ampa tak buang g sawang siap ampa"...gaqangkan mak aku? hehehe....so esok tu cemana ntah bole liat gila aku ngn adik nak bangon tido...mahu tidaknya..ujan kot....tidoq sunggoh la kami dua ni..hohoo! elok bangkit ja dengaq keta mak parking...adik aku laju ja lari masok tandas...ciss! ciss! aku dgn berbaju tido tu jalan p dapoq..kononnya nak gtaw aku dah bangon la...mak aku langkah masok uma ja "haa! dah buang ka dak g nieh sawang2..tudiaaa ampa baqu bangon tidoq..ish! p buang sawang nuh..aku maleh amek taw dah bab2 kemaih qumah ni..ampa suma dah besaq2 belaka dah..pandai2 la ampa buat" hehe...kami dua pon bertungkus lumus la kemaih uma ni...buang abeh sawang yang ada....kebetulan masa kami dok kalot buang tu abang aku bangon tidoq...

adik : abang! buang sawang dalam bilik abang uh.
abg : buang wtpa.
adik : nak qaya.
abg : takyah dok buang,aku bela.. (dengan muka blurr mangkit tidoq)

HAHA! yang ni lagi udoh pangai..kan? hehe...abes kami gelak suma,kami sambong buang2 sawang,buang langsir,sarong2 kusyen...arhh penat2..almaklom,puasa...buat keja sikit dah penat..abes wat tu suma tidoq balik..HAHAAA! mak bletiaq apa un tak dengaq dah...tu kelmarin..yang harini plak kalot pasang langsir...cari la langsir2 p pasang..sakan! abes besi langsir tuh,teos kua p beli baru...hikhik!! qajen terlebih plak aku harini en...aku ngn adik tnya mak pasal kusyen baru..mak p servey tadi..mak kata RM350...mak kata kalu nak,mak nak wak kua RM150..pastu aku bagi RM50 (kedekut) adik aku bagi RM50 gak..tak cukop g RM100..aku ngn adik paksa abg kami bagi duet..mampoih dia nak bagi...dia kata,dia pon nak bagi RM50 gak...kedekut betoi..padahai dia dah qeja..tak pa la..malas pikir...setakat ni,tu ja pesediaan kami...esok2 kita tengok plak cemana...

panjang sgt entry aku...dahdah... selamat hari raya yehttp://eemoticons.net

2 comments:

cik rara said...

huhu . . selamat hari rayaa yaa . .

sitiinajihah said...

ye selamat hari raya^^