berbuka di rumah.

harini aku berjaya jugak balik uma..hehe..uma aku dgn uma sewa memang lah tak jaoh. tapi almaklom la,aku ni takdak lesen,pastu nak p mana pon susa la kan. tuh aku telepon abang aku mai amek aku..ha menarik ngn dia jap tadi. best? memey ah! haha...okay2 sampai ja kat uma aku un tercari cari adik aku ni..yela arini kan jumaat,mesti dia ada kat uma punya. tengok2 dia dalam bilik layan cita "tolong awex aku pontianak" dgn sepinggan buah tembikai kat atas kotak...(tak puasa) HAHAHA! aku un layan ah cita tu ngn dia. ptg sikit tuh,tolong mak jap..ceyywah! aku tipu weh,aku memang la tolong,tapi tolong tengok..HAHAHA! nak tolong tu,taktau nak tolong watpa..mak aku suoh buat apa2 aku buat jelaa..

hidangan bebuka rini mak masak gulai kepala ikan..mak campor sekali ngn isi2 ikan yg byk tu..mang byk gila mak masak..meriah sunggoh.. rendu aku la kott! HAHAA! si abang plak ajak adik aku p bazar...hak ni lagi lah..mak aku kata "abg tu kalu ampa ada ja dia nak beli macam2 pon,kalu ampa takdak tu time nak bukak puasa jenoh geqak dia bangkit tidoq" HAHAHA! kantoi~ ternyata abg aku ada perasaan rendu disebalik muka yg kejam tuh.. memang dia beli macam2 pon! sabaa jelaa...aku yg makan byk ni pon tak tersentuh makanan2 yg dia beli tuh..banyak sgt makanan harini...rezeki kan..alhamdulillah~

tapi tadi kan..masa nak azan magrib en,aku ngn adik aku ni kalot2 ja dok kat meja makan walaupon kami dua tak puasa..yg lain tuh tgok tv la,abg aku main game,mak aku layan facebook..hehehe! bila azan,abg pon duduk la..kira kat meja makan tu ada aku,adik,mak,adik tiri, dgn abg..penuh dah meja makan..bapak tiri aku dok tgok tv,dia tak pasan azan..aku nak pangge? hehe ntah bila aku nak bercakap ngn dia..pastu bila dia mai kat meja,mak pon berdiri sebab mak minum air ja..pastu abg un berdiri penggang pinggan ngn cawan dia makan kat depan,sebab meja penuh..cian abg aku..asa besalah gak bab aku tak blah dulu tadi kan..kalu tak bole abg makan sekali..hehe..takpa2..esok aku cadangkan suma besila kat lantai..kan?

apa2 un,harini mang happy gila! rendu familyhttp://eemoticons.net

No comments: