done !



so benda yg aku tangguh2 selama ni aku dah selesai kan tadi.
hik! benda apa?
bayar yuran politeknik la..kalu bab duet ni mang lembab sikit.
lagi2 nak bayar2 ni,kalu bab sopping tu laju plak aku.
tapi itu lah aku.
so,apa yg done? yg tu ja..bayar yuran. hehek!
actually,aku nak story sepanjang perjalan aku tadi.dari mangkit tido.
so,semalam(mlm la sgt pukoi 5am) sebelum aku lelapkan mata utk bermimpi kan farid kamil yg dilakonkan oleh syaitan,aku mesej nana dulu.
suoh dia kejot aku mangkit tdo,nnti aku tak jaga dia bising plak.
pagi tadi dia kejot la aku.
pukoi 9,masa tu mata aku perhh malasnya nak p bayar yuran..hmm..
pukoi 9.30 aku bwu terhegeh hegeh nak mandi.
siap mandi,pkai baju,excited iron selendang.yalaa! 1st time aku nak lilit slendang ni.
elok baek punya aku dok klebek slendang tu nana msj,
"alg dah siap"
masa tu aku bwu ja nak lilit.adoii mati aku gini..
"hoi siap pa awai2 taw..nak pkai tdung st aih"
pastu aku un kalot2 la lilit.lantak ah cena pon jadi.stg cian ayah nana nak tggu plak.
hmm nana rep msj aku "siap mandi"
bodoh la jugak aku asa,masa tu mang aku asa cm nak p uma dia nak londeh tuala dia.
huhh!! pangai udoh sunggoh.


pastu aku slesai suma.tggu nana kt lua.
nana pon smpai dgn ayah dia.kami p sekolah paya kladi sat.
nak amek sijil spm nana,bapa lama dah dia dok bg kerani tu bela kan,so dia p la amek.aku un teman la.kami 2 pkai bju kurung.sebab kalu pkai tshirt nnt kena halau.
HAHA! gila skema sekola tu.bajet sekolah agama..
blah ah...hehehee.
pastu sampai kat sekolaa tu kan.kami pon melangkah masok..
masok2 tu aku ngn nana jalan la nak p pejabat.yg haqu nya..pejabat depa tingkat 3.
dah la tingkat 3,bggunan blakang skali plak tu.
gila sekolah tu.tak penah dok aku jumpa kolah cmtu..(bab kutok2 serah aku)
masa otw kami nak p pejabat tu kan.aku qasa macam masok kampong org asli.
gila PEQAK JAKUN bebudak sana..
bole plak qamai2 tgok kami mcm tak pkai baju.eh! eh!
depa tengok kami macam artis! haha
bole plak benti jalan pastu tengok aku ngn nana..qamai lak tu! yg dlm kelas tu lagi la,
p tengok kat tingkat.hahaha!
siyes qamai.aku tak nampak cekgu sgt kat sana.
nana bisik kt aku "ni aku maleh mai kolah ni..depa jakun"
pastu wipwapwipwap bising! yg swit2 pon menjadi la budak2 ni...
nana kata lagi"pelik2 la aku,oqang toa pon nak ngorat.ni mesti depa tgok ang pendek"
masa tu aku diam ja..sebab tergamam tengok suasana dlm kolah tu.
adik aku nmpk aku pon tak ntah la.
sebab aku caplat slendang dia tu..hehehe..dah slesai amek sijil suma,kami kluaq la cepat2.
smpai depan pagar tu asa cm
"alhamdulillah dah kluaq dari hutan ni"
haha! aku hina depa! jahat kan aku? ha sapa suoh buat pangai gitu.
padan muka. :DD
pastu kami p bank islam nak bayar yuran apa ntah nana tu.
macam biasa la nana kalu p bank,resit2 bank tu dok abes kat dia saja.
1st dia p,dia isi resit.cehh..konon siap ah isi nieh.
muka semangat p amek num.
lama la jugak tunggu.biasa la bank islam mang lama pon kan?


elok num dia kena pangge tu,dia kena alau p isi resit baru.muka tahan malu p amek resit bwu.
aku dgn muka ceria menunggu asa mcm nak wish "tahniah" kat dia tu bejalan la teman dia wt keja.pakcik mana ntah bagi dia borang yg betoi.




pastu amek num lain.tunggu lagi! perot aku tak larat nak merosakkan lagu dah time tu.
hurmm..abes tu kami p bsn plak.
yuran pengajian kan bayaq sana kan.masa ni 2 resit gak kt nana.
resit tu kena mintak kt kaunter bank tu taw ak,aku ja yg tak kena,sebab dah dpt resit darii poli.
kia dia sowg ja r.1st dia p amek..pastu aku plak amek sebab dia salah tules.
tension aku.
ayah nana tunggu sekali kat dlm bank..menghayati icon bank.
hahaha! dgn wajah ayu kami 2 ni berbaju kurung cukup,tergedik gedik la tekan num.
elok num kua kat mesin tu teos depa pangge.
siap! selesai sumasuma.
balik uma buat keja uma...arini suma aku kemas..fuyooo qajen kan?
skunk nak qada tidoq..hehe...

perjalanan bayar yuranhttp://eemoticons.net

6 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

haha sebab cun kot.semua terpegun

sitiinajihah said...

haha! cun la sgt..kalu tgok tu lelaki tak kesah (cewah) ni pompuan pon menjadi.hehe

Tengku Puteri said...

hahahaha... rasa macam lawak je... part nak tergelak baca ayat "sa cm nak p uma dia nak londeh tuala dia." dok bayangkan camna.... hahaha

man said...

merana...andai hidup dikelilingi hutang...

man said...

merana...andai hidup dikelilingi hutang...

sitiinajihah said...

tengku puteri, dpt bayangkan tak? HAHA!

man, hehe..naseb dah bayar ^_^