pokok hujan tu apa ?

tadi aku ngn family suma dok depan tv.layan BERSAMAMU.tv3
tok la excited gila nak tengok,
biasa la membe dia masok telebisyen,maw tak excitednya..
aku un layan p la..
cita MAKLANG atau MEK KECHIK.
mula2 aku pelik gak awat "mek kecik" dia owg kelatan ka..umm
pas2 tengok jala,sambil dgaq mak aku dok bising,
nuh nuh dia kenai! maw tak bising.
dok kata la "lah maklang ni mana dok uma ni dah kan mak" mak aku tnya tok aku.
"hala..dia dok uma blablablabla.." aku lupa..hik!
pastu aku tengok jalaa....first aku nak tegelak sgtsgt..
smpy mang aku gelak hingaq 1 uma,
abg aku un mcm tension tengok aku kan..haha!
pelik kenapa depa tak gelak..
hehehehee...sebab perbualan maklang dgn pengacara tu mcm lawak ja.

pengacara: kambing tu makan semua?
maklang: ha kambing tu semua dia makan,segala qumput..cuma pokok hujan ja dia tak makan.
pengacara: arr..pokok hujan tu apa r?
maklang: tu yg hitam2 kat langit..yg gelap nak hujan tu..tu bahasa utaqa pangge.kamu dok KL kan?
pengacara: ya..
maklang: taktaw la benda2 tu noh? balablabla...

*aku lupa sbb tak dgaq sgt..bz gelak masa ni.
pengacara buat muka blurr gila...yg abg aku "HAHAHAHAHA! muka blurr..dia tak paham2 lagi la tu..HAHAHAHA"

last2 maklang tengok pengacara tu *muka tak paham
maklang : ala..kambing tak suka pokok hujan ni bukan pa,sat lagi qumput basah abeh.
pengacara: oo..kiranya taksuka rumput basah la.
maklang senyum macam tahan gelak..

yang aku kat qumah ni lagi gelak kuat la!
sebab pengacara tu tak paham sampai sudah..hehehe! biasa la..org KL.
knkn?
hehe..pastu takpa la...bukan aku nak kata dia bodoh,
cuma benda ni lawak bg aku.
mungkin TAK bagi hampa kan? hehe..smpy skunk aku gelak tak abes g ni.
pastu takpa la...
depa buat amal suma kat maklang.pastu nak abes tu,
maklang bgi dia sirih plak..mampos la dia nak makan,aku pon tak makan..
tapi lawak la plak tgok pengacra tu yg kave dpn kmera sebab tamo makan kan.
dia kata
"saya tak besa la makan benda2 baru ni maklang"
maklang kata cuba la..dia tamo jugak.
last2 tukaq tempat len.
tapi mak aku kata mang maklang tu baek pon.
qamai dok nak tolong dia,
tapi dia tolak,dia tasuka mintak2 tolong org ni.
padahal uma adik dia depan uma aku ja pon :DD tu tok akukenai tu.
mak aku kata lagi,maklang tu lawak orgnya.
suka wat lawak,loyar burok.
hehe..tapi kesian la aku tgok uma di tadi.
bole idop ngn kambing2 dia..umm..pelik kan?
kenapaa org kampong tak tolong?
mungkin dia dah tolak kot bila org kg nk tolong tu kan?
hehe.

tada la best pon entry aku kali ni,
just nak cita pasai BERSAMU tu ja :DD



No comments: