sambal tumis :D:D:D:D


ampa nampak cm sambal tumis tak? hahahaha! ni la hasil aku ngn adik aku kat dapoq! aku ni mang tak reti aw bab2 nak masak ni...so,adik aku tanya aku
adik: weyh! ikan nak masak pa ha?
aku : mana kakteh nak pi taw eh..tnya un kakteh..gilo ang.
adik: ala..kita masak bodo2 dah la..
aku: bodo ang cmna? ha?
adik: kita masokkan ja apa yg kita asa bole wak masok.noh?
aku: hahaha! agk2 tak jadi racun ka?
adik: ntah...nak masak apa ni!!
aku: jomjom kita tgok resepi dlm ternet! haha..apa susa..
pastu aku un pi la tgok..sambal tumis..kami pon buat la sambal tumis..aku buat ngn adik aku pnya lama! gila,maen hantam ja...resepi sekadar melihat ja,sebab tak paham pala ekoq! hahahaha! siap ja kami masak,adik aku lari laju ja pi kat abg aku kat depan nuh..abg aku tgah men game
adik: abgg!! kakteh masak sambal tumis!! jom!
aku jerit dari dapoq "pungkoq anggg! masak tak jadi ja,kakteh ja noh..abg!! youn masak!!" pas2 kami un makan..aku makan sampai nanges nages lahh!! gilababi punya pedas kott weyh! merah muka...abes air tea adik aku bancoh tuh...air tuh panas,panas lagi telinga aku ni...hahahahaha! pedas gilaaaa!! merah2 mata aku....sumpah tak makan dah...aku un biaq ja..sapa un tak berani makan,sebab merah menyala sambal tumis..hahaha! adik aku gelak..yela,bodoh tak bodoh dia tu, "weh! awat bau cabai sgt ha? hoo!! sat sat aku pi amek daun limau! baru ilang bau" aku dgn muka bodoh banggang blurr nya "ha,boh pi la apa ang nk boh,satg dah siap.ang buang daun tu,malu ngat eh,ada daun limau dalam sambal tumis" hahahahahah! bodoh kan? memang tak bau cabai la weh! bau limau! hahahahaa! tapi pedas gilagila! kami ja makan..heheheh! malu...syyyyhhhy secret! secret!!

No comments: